Bokmässan 2014

 
Årets bokmässa är avslutad och jagbhar haft så himla roligt. Böcker, berättelser, historier i alla dess former fascinerar mig något enormt och i år hade jagglädjen att gå med en vän som uppskattar böcker nästan lika mycket som jag. Att vara omgiven av så mycketberättarlust i all världens genrer är verkligen speciellt.  Under vårt besök hann vi med att lyssna på en intervju med Sandra Beijer och ytterligare en med Christina Ohlsson. Christina är en av mina favoritförfattare så jag passade även på att få hennes barnbok Glasbarnen signerad. Vi hörde också Elaine Eksvärd berätta om sin bok om vardagsmakt och fastnade då tydligen också på bild hos Brita Zackari. 
 
Förutom allt det så frossade vi såklart i titlar. Det var verkligenspännande att vara därmed någon som läser så annorlunda genrer mot det jag själv vanligtvis sysselsätter mig med. Listan över mina önskeböcker har blivit kilometerlång. 
 
Kan inte låta bli att längta till nästa års mässa redan nu. Fantasiboosten jag fick i helgen gav mersmak och jag skall nu göra det enda jag kan för att förlänga effekten. Krypa ihop under en filt och resa till de där andra världarna som finns i mina nya titlar. Oh joy! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0